Warto wiedzieć...



Domowa lekcja W-F

Data: 30.01.2015    Autor: przyjaznaslodycz

Zbyt wiele obowiązków powoduje, że nie masz czasu na regularne wizyty na siłowni? Domowy budżet pęka w szwach i trudno wygospodarować środki na dodatkowy karnet na zajęcia jogi lub do fitness klubu? Nie przejmuj się. By ćwiczyć i dbać o kondycję nie trzeba specjalistycznego sprzętu, osobistego trenera ani dużych nakładów finansowych. Tak naprawdę nie musisz nawet ruszać się z domu. Oto pomysł na ćwiczenia, które można wykonywać we własnej sypialni, bawialni, a nawet w kuchni.

Amerykańskie przysłowie mówi: „Nie musisz być wielki, by zacząć, ale musisz zacząć, by stać się wielki”. Dobra kondycja to w równej mierze zasługa treningu, co motywacji i konsekwencji. Czas i pieniądze mogą być poważnym problemem, gdy chcemy trenować, ale warto sprawdzić, czy nie są tylko wymówką, by nie ruszyć się z kanapy. Zacząć możesz w każdej chwili i miejscu. Jeśli jesteś zdeterminowany, sposób się znajdzie. Oto kilka podpowiedzi.

Trening z gwiazdami

Nie każdy lubi ćwiczyć sam. Czasem potrzebujemy przewodnika, trenera, motywatora, który wytłumaczy jak ćwiczyć, będzie nas dopingował i zachęcał, by się nie poddawać w trudnych momentach. Jeśli tak jest w twoim przypadku, możesz sięgnąć po jedną z kilkudziesięciu płyt DVD z ćwiczeniami. Cindy Crawford lub Ewa Chodakowska pomogą w uzyskaniu figury idealnej. Na płytach można znaleźć treningi jogi, pilatesu, ćwiczenia cardio, stretching – dla początkujących i zaawansowanych.

Joga z telefonu

Bardzo przydatnym urządzeniem w domowych treningach może być smartfon. W internecie dostępnych jest mnóstwo darmowych i płatnych aplikacji z planami treningowymi. Świetnie sprawdza się to w przypadku ćwiczeń jogi lub pilatesu. Aplikacje zawierają porady jak ćwiczyć, filmy instruktażowe tłumaczące, jak prawidłowo wykonywać kolejne pozycje oraz pełne plany treningowe. Wiele z nich zapamiętuje także parametry ciała i tak dobiera plan, by łatwiej osiągnąć założony cel, np. relaksacja, chudnięcie, wzmocnienie ciała.

Pompki i przysiady

Jeśli jesteś fanem prostych ćwiczeń, mamy też coś dla ciebie. Pompki, przysiady, brzuszki, pajacyki, skłony, wykroki i nieskomplikowane ćwiczenia rozciągające każdy potrafi zrobić. Nie ma w tym wielkiej filozofii. Jeśli dopiero zaczynasz, rób jedną serię po 25 powtórzeń (w przypadku pompek może być mniej) i stopniowo zwiększaj liczbę powtórzeń lub serii.

Treningi z Internetu

Internet jest skarbnicą wiedzy wszelakiej. Można w nim więc znaleźć także solidne plany treningowe i filmy z ćwiczeniami na wszystkie partie ciała. Aeorobowa 6 Weidera, płaski brzuch, zgrabne nogi, mocne plecy – tylko na portalu YouTube obejrzysz tysiąc wariantów. Jeśli jednak szukasz czegoś bardziej spersonalizowanego, możesz skorzystać także z wyspecjalizowanych portali, gdzie po wypełnieniu ankiety i określeniu celów, zostanie dobrany dla ciebie indywidualny plan oraz dieta. Są to opcje płatne, ale warto z nich skorzystać, jeśli chcemy mieć pewność, że ćwiczenia, które wykonujemy i dieta, którą stosujemy są dla nas najodpowiedniejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Komentarze użytkowników

  1. Data: 09.12.2016 :   Autor: Zuzia

    Odpowiedz

    ok

Powrót do listy artykułów
Partnerzy Przyjaznej Słodyczy
Ogólnopolski program, który znasz z
wppiekarniacukiernictwo-i-piekarstwobake-and-sweer
akademia-mistrzaprzeglad-piekarski-i-cukierniczyupicg
mistrz-branzyakademia-mistrzaupicg
oliviajoyviva
shapezwierciadloparty