Warto wiedzieć...



Zielony, czyli zdrowy!

Data: 30.04.2014    Autor: przyjaznaslodycz

Koktajle i smoothies to już pozycja obowiązkowa w wiosenno-letnim menu. Orzeźwiają, dostarczają energii, oczyszczają i dostarczają wielu cennych witamin i minerałów. W kolorowej palecie drinków coraz częściej kolorem dominującym staje się zielony. Koktajle ze szpinaku, zielonej pietruszki, mięty, bazylii i kiwi to jeden z najzdrowszych trendów. Dlaczego? Bo to prawdziwa bomba witaminowa.

Do tej pory lato kojarzyło się z drinkami w ciepłych kolorach słońca i różnych odcieniach czerwieni. Robiliśmy je z bananów, brzoskwiń, truskawek, malin lub innych owoców sezonowych. Kto chce być zdrowy i modny do zestawu powinien dołączyć także koktajle i smoothies w przyjaznym kolorze „green”. Ich bazę stanowią surowe rośliny zielone (zarówno warzywa, jak i owoce), np. liście szpinaku, natka pietruszki, seler naciowy, brokuły, sałata rzymska, roszponka, awokado, kiwi, czy coraz popularniejszy ostatnio jarmuż. To, co zielone zawiera m.in. dużo magnezu, żelaza, kwasu foliowego, czyli składników, które doskonale wspomagają układ nerwowy i krwionośny. Do tego moc witamin i przeciwutleniaczy. Wszystko dzięki chlorofilowi, który nazywany jest „zieloną krwią”. Zielone koktajle pozytywnie wpływają również na układ trawienny – są lekkostrawne, odkwaszają i oczyszczają organizm. Nic tylko pić! Ale od czego zacząć i jak je zrobić?

Najlepiej od wybrania bazy. W zależności od tego, czy lubimy koktajle wytrwane, czy słodkie, łagodne, czy trochę ostrzejsze, możemy bawić się ich składem. Do ostrego i wytrawnego możemy dodać pietruszkę, szpinak i rucolę. W słodkim i łagodnym sprawdzi się szpinak i awokado lub szpinak i kiwi. W zielonym koktajlu wystarczy, jeśli tylko jeden lub dwa składniki będą zielone. Resztę można dodać według własnego smaku i gustu. Przykładowe kombinacje? Na początek możesz spróbować zmiksować zieloną pietruszkę, sok z cytryny i sok z ananasa. Kolejną propozycją może być zmiksowanie zielonej pietruszki, jarmużu, banana i odrobiny wody, żeby całość nie była zbyt gęsta. Świetnie smakują razem awokado, banan, mango i truskawki. A co powiecie na zieloną pietruszkę, sok z buraków i cytryny? To prawdziwa bomba z żelazem i witaminą C. Słodkie koktajle można dosładzać owocami, miodem, daktylami lub melasą. Świetnym dodatkiem są wszelkie owoce sezonowe – jagody, maliny, borówki, truskawki. Do wersji smoothies można dodać jogurt lub mleko roślinne – sojowe, migdałowe, czy ryżowe.

Dojście do ulubionych smaków i konsystencji może chwilę potrwać, ale warto eksperymentować. Warto bowiem pamiętać, że nawet, jeśli nie od razu znajdziemy swoją ulubioną wersję, każda doda nam energii i zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Komentarze użytkowników

Powrót do listy artykułów
Partnerzy Przyjaznej Słodyczy
Ogólnopolski program, który znasz z
wppiekarniacukiernictwo-i-piekarstwobake-and-sweer
akademia-mistrzaprzeglad-piekarski-i-cukierniczyupicg
mistrz-branzyakademia-mistrzaupicg
oliviajoyviva
shapezwierciadloparty